Browsing by Author "بن يوب عبد العلي"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item The Effect Of Using Immediate Feedback Patterns On Teaching Basic Skills In Basketball In Secondary Education (15-16) Years(2021-06-01) بن يوب عبد العلي; سهايلية شكريThe Object of the study aims to identify the effect of using positive, negative and mixed feedback on learning basic skills in basketball for different sexes, while identifying the best types of feedback has a better effect on teaching passing, reception, dribbling and correction skills,, for this purpose, we used the method experimental to design equivalent groups. On a sample composed of 84 students of both sexes , chosen as randomly, and for data collection, we used a tool Skill tests After collecting the results and having treated them statistically, we conclude To the necessity of diversifying the use of positive, negative and mixed feedback, and not limiting ourselves to only one style in teaching skills in basketball, expanding and diversifying it in the use of feedback in all its forms while conducting teaching skills, On this basis, the study recommended The necessity of using the three types of immediate feedback used in the study to teach various skills in group games of different sexesItem The Electronic Learning Strategy And Its Role On The Interactive Side On The Teaching Prcess(2021-11-30) العيدابي فؤاد; بن يوب عبد العلي; سهايلية شكريThe study aimed to try to know the electronic learning strategy and its role on the interactive sideon the teaching operation by focusing on the operation steps The step of indoctrination, creativity and scientific innovation among students of the Institute of Science and Techniques of Physical and Sports Activities at Souk Ahras University from the point of view of the professors, and the sudy was conducted on a sample of 37 teatcher was chosen in an intentional way ,To achieve its objectives, they used the descriptive approach , and to collect the privat information about the study the questionnaire tool was used devided according to the likert triangular distribution, after data collecting and processing statistical the obtained to these following results : the electronic learning strategy has a role on indoctrination, creativity, innovation in the teaching processItem The Extent Of The Reflection Of The Approach To Competencies In Its Second Generation On The Classroom Competencies Of A Professor Of Physical Education And Sports In Intermediate Education(2021-06-01) بن يوب عبد العلي; سهايلية شكريThe Object of the study aims to identify the extent of the reflection of the approach to competencies in its second generation on the classroom competencies of a professor of physical education and sports in intermediate education from their point of view, by shedding light on functional, relational, and interpersonal competencies. Physical education and sports in intermediate education in Souk Ahras, we conclude that the approach with competencies in its second generation has a positive reflection on all classroom competencies (functional, relational, personal) of a professor of physical education and sports in intermediate education from their point of view education from their point of view. هدفت الدراسة الى التعرف على مدى انعكاس المقاربة بالكفاءات في جيلها الثاني على الكفايات الصفية لأستاذ التربية البدنية والرياضية في التعليم المتوسط من وجهة نظرهم، وذلك من خلال تسليط الضوء على الكفايات الوظيفية، العلائقية، الشخصية، ومن أجل التعرف عن هذا الانعكاس قمنا بتصميم إستبيان موجه لأساتذة التربية البدنية والرياضية في التعليم المتوسط بسوق اهراس، وخلصت نتائج الدراسة الى انه للمقاربة بالكفاءات في جيلها الثاني انعكاس ايجابي على جميع الكفايات الصفية (الوظيفية، العلائقية، الشخصية) لأستاذ التربية البدنية والرياضية في التعليم المتوسط من وجهة نظرهم.Item تأثير إستخدام أساليب التدريس في تعلم المهارات الحركية المفتوحة في الألعاب الجماعية في التعليم المتوسط (12-15) سنة(2019-08-24) بن يوب عبد العلي; سهايلية شكريهدفت الدراسة إلى معرفة تأثير استخدام اساليب التدريس المباشرة في تعلم المهارات الحركية المفتوحة في الألعاب الجماعية عند مختلف الجنسين، مع التعرف على أفضل نمط له تأثير أحسن في تعليم مهارة الإرسال العادي في الكرة الطائرة، والتسديد في كرة اليد، والتصويب في كرة السلة عند الذكور والإناث. تم اختيار عينة الدراسة بطريقة قصدية، بلغت 80 تلميذا من بينهم 40 تلميذا (ذكور) و 40 (إناث) من مجتمع أصلي قدر بـــــــــ 120 تلميذ من بينهم 65 تلميذ (ذكور) و 55 تلميذة (إناث) موزعين على أربعة مجموعات، تتكون كل مجموعة من 10 تلميذ (ذكور) و 10 تلميذة (إناث)، تم اختيارهم بطريقة عشوائية، حيث تم تطبيق الاختبارات المهارية الخاصة بالالعاب الجماعية (كرة اليد. كرة السلة. الكرة الطائرة). وقد اسفرت الدراسة إلى النتائج التالية: من الضروري جدا استخدام اساليب التدريس الحديثة، ولا سيما الاسلوب التبادلي في تعليم المهارات الحركية المفتوحة بالكرة في الألعاب الجماعية، وهذا ما يوضحه الاختلاف الموجود في التأثير الايجابي من مهارة إلى أخرى. - كلما كانت المهارة الحركية صعبة ومعقدة يجب أن نستعمل الاسلوب الامري او التبادلي،أي انه إذا كانت المهارة سهلة نستعمل الاسلوب التضمين. - دراسة الخصائص العمرية عند الذكور والإناث حيث انه يعتبر ضروريا تطبيق اسليب موسكا موستن في المراحل الأولى في التعلم وخاصة عند المبتدئين لمختلف الجنسين. - عدم التفريق في استخدام الأسلوب الأمري بالتغذية الراجعة الفورية بين الذكـور و الإناث.