Master theses
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-soukahras.dz/handle/123456789/101
Browse
1 results
Search Results
Item دور الأكاديميات الرياضية في التنشئة الاجتماعية لدى الفئات الصغرى(أكاديميات كرة القدم)(2023) بوبكر رؤوف..........................................................Abstract:................................................................ We presented a study entitled The Role of Sports Academies in Socialization in Smaller Groups. The study aimed to highlight the active and important role played by sports academies in the socialization of children. We tried to highlight the importance of sports academies and their relationship to socialization in smaller groups and our study sample included 25 football coaches. The researcher used the descriptive curriculum of this study and the questionnaire was selected as a tool for this study because it is frequently used in situational and analytical research that contributes to a deeper and clearer understanding of the scientific aspects and fundamental elements of the subject matter of our study. In our study we relied on tools after collecting data for the study by answering the sample on the questionnaire phrases and processed with the statistical processor spss, and we did a set of statistical methods: - Percentage. - Relative weight. - Arithmetic average. One of the most important findings is the general premise that sports academies have a role to play in the optimal socialization of young groups and have been able to reconcile, to some extent, the theoretical and applied aspects of the study. ..................................................ملخص الدراسة............................................................ قدمنا دراسة بعنوان دور الاكاديميات الرياضية في التنشئة الاجتماعية لدى الفئات الصغرى حيث هدفت الدراسة الإبراز الدور الفعال والمهم الذي تلعبه الاكاديميات الرياضية في التنشئة الاجتماعية عند الاطفال ، تحت تساؤل ما هو دور الاكاديميات الرياضية في التنشئة الاجتماعية للفئات الصغرى لولاية سوق اهراس؟ حيث حاولنا إبراز أهمية الأكاديميات الرياضية و علاقتها بالتنشئة الاجتماعية لدى الفئات الصغرى وقد شملت عينة دراستنا 25 مدربا لكرة القدم . استخدم الباحث المنهج الوصفي لهذه الدراسة و لقد تم اختيار الاستبيان كأداة لهذه الدراسة لأنه كثير الاستعمال في البحوث الوضعية والتحليلية الذي يسهم الفهم الأعمق والأوضح للجوانب العلمية والعناصر الأساسية المكونة لموضوع دراستنا. اعتمدنا في دراستنا على الادوات بعد جمع البيانات الخاصة بالدراسة عن طريق إجابات العينة على عبارات الاستبيان و تمت معالجها بالمعالج الاحصائي spss ، و قمنا بمجموعة من الأساليب الإحصائية : - النسبة المئوية . - الوزن النسبي . - المتوسط الحسابي. ومن أهم النتائج المتوصل إليها تحقيق الفرضية العامة والتي مفادها أن للأكاديميات الرياضية دورا في التنشئة الاجتماعية المثلى للفئات الصغرى واستطعت ولو لحد ما التوفيق بين الجانب النظري والجانب التطبيقي للدراسة. .............................................................Résumé.............................................................. Nous avons présenté une étude intitulée Le rôle des académies sportives dans la socialisation en petits groupes. L’étude visait à mettre en évidence le rôle actif et important joué par les académies sportives dans la socialisation des enfants. Nous avons essayé de souligner l’importance des académies sportives et leur relation avec la socialisation en petits groupes et notre échantillon d’étude comprenait 25 entraîneurs de football. Le chercheur a utilisé le programme descriptif de cette étude et le questionnaire a été choisi comme outil pour cette étude parce qu’il est fréquemment utilisé dans la recherche situationnelle et analytique qui contribue à une compréhension plus profonde et plus claire des aspects scientifiques et des éléments fondamentaux du sujet de notre étude. Dans notre étude, nous nous sommes appuyés sur des outils après avoir collecté des données pour l’étude en répondant à l’échantillon sur les phrases du questionnaire et traitées avec le processeur statistique spss, et nous avons fait un ensemble de méthodes statistiques: -Pourcentage. - Poids relatif. -Moyenne arithmétique. L’une des conclusions les plus importantes est la prémisse générale selon laquelle les académies sportives ont un rôle à jouer dans la socialisation optimale des groupes de jeunes et ont été en mesure de concilier, dans une certaine mesure, les aspects théoriques et appliqués de l’étude