متطلبات تطبيق مؤشرات الأداء في هيئات القطاع العام في ظل تنفيذ النظام الميزانيايت الجليد دراسة ميدانية في جامعة سوق اهراس

Thumbnail Image

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

The aim of this study is to try to propose performance indicators in public sector bodies under the budgetary system We conducted a field study at Souk ahras university based on the guidance of the programming Directorate and Following up the budget and dropping the received supplements on the project of applying educational technology in higher education Setting the desired goals and performance indicators for each goal, and based on this, performance indicators were proposed in Public sector bodies . تهدف هذه الدراسة الى محاولة اقتراح مؤشرات أداء في هيئات القطاع العام في ظل النظام الميزانياتي الجديد حيث قمنا بدراسة ميدانية في جامعة سوق أهراس بالاعتماد على توجيهات من مديرية البرمجة و متابعة الميزانية و إسقاط الملاحق المتحصل عليها على مشروع تطبيق تكنولوجيا التعليم في التعليم العالي ووضع الأهداف المرغوب الوصول و مؤشرات أداء لكل هدف و بناء عليه تم اقتراح مؤشرات الأداء في هيئات القطاع العام . L'objectif de cette étude est d'essayer de proposer des indicateurs de performance dans les organismes du secteur public relevant du système budgétaire Nous avons mené une étude de terrain à l'université Souk ahras sur la base des conseils de la Direction de la programmation et Suivi du budget et abandon des suppléments reçus sur le projet d'application de la technologie éducative dans l'enseignement supérieur Établir les objectifs souhaités et les indicateurs de performance pour chaque objectif, et sur cette base, des indicateurs de performance ont été proposés dans Organismes du secteur public .

Description

Keywords

Keywords: keywords: budgetary reform, program budget, performance indicators, lawMembership 15/18., الكلمات المفتاحية:.الكلمات المفتاحية: الإصلاحالميزانياتي، ميزانية البرامج، مؤشرات الأداء، القانون العضوية 18/15., Mots clés: réforme budgétaire, budget programme, indicateurs de performance, loiAdhésion 15/18.

Citation

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By