Master theses
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-soukahras.dz/handle/123456789/54
Browse
Item The Implementation of Tasks for Active Engagement of Students in English Literature Classes Case of: Third year LMD students of Mohamed Cherif Messaadia university, Souk-Ahras(2023) ALLAOUI, Khadouja HibaAbstract This study aims to explore the implementation of tasks for the active engagement of third-year LMD students in English literature classes at Mohamed Cherif Messaadia University in Souk-Ahras. The study seeks to highlight the importance of tasks in teaching literature, demonstrate their effectiveness in engaging students, and investigate students' responses towards them. The research questions focus on the extent to which tasks enhance students' active engagement, how students respond to task implementation in terms of interaction with the teacher and un-derstanding of the literature class, and the most appropriate way to implement tasks and the types that would be most effective. The research hypotheses suggest that implementing tasks can actively engage students, improve their attitudes towards literature and positive effect on their active engagement. The study will employ observation and experiment as research tools to collect data. The findings of this study can contribute to improving teaching methods in literature classes and enhancing students' active engagement. ---------------- ملخص تهدف هذه الدراسة إلى استكشاف استعمال التمارين لتشجيع مشاركة طلاب السنة الثالثة في برنامج ليسانس-ماستر-دكتوراه (LMD) في دروس الأدب الإنجليزي في جامعة محمد الشريف مساعدية في سوق أهراس. تسعى الدراسة إلى إبراز أهمية استعمال التمارين في تعليم الأدب، وإظهار فعاليتها في جذب انتباه الطلاب، واستكشاف استجابة الطلاب لها. تركز أسئلة البحث على مدى تأثير استعمال التمارين في تعزيز مشاركة الطلاب النشطة، وكيفية استجابة الطلاب لاستعمال التمارين من حيث التفاعل مع المعلم وفهم دروس الأدب، وأيضًا أفضل طريقة لاستعمال التمارين والأنواع التي ستكون الأكثر فاعلية. تشير فروض البحث إلى أن استعمال التمارين يمكن أن يشجع مشاركة الطلاب بنشاط ويحسن مواقفهم تجاه الأدب ويؤثر بشكل إيجابي على مشاركتهم النشطة. ستستخدم الدراسة الملاحظة والتجربة كأدوات بحثية لجمع البيانات. يمكن لنتائج هذه الدراسة أن تسهم في تحسين طرق التدريس في دروس الأدب وتعزيز مشاركة الطلاب النشطة. -------------------- Resumé Cette étude vise à explorer l'implémentation des exercices pour favoriser l'engagement actif des étudiants de troisième année du système Licence-Master-Doctorat (LMD) lors des cours de littérature anglaise à l'Université Mohamed Cherif Messaadia de Souk-Ahras. L'étude cherche à mettre en évidence l'importance des exercices dans l'enseignement de la littérature, à démontrer leur efficacité pour impliquer les étudiants et à examiner les réactions des étudiants à leur égard. Les questions de recherche se concentrent sur l'impact des exercices sur l'engagement actif des étudiants, la manière dont les étudiants réagissent à leur mise en œuvre en termes d'interaction avec l'enseignant et de compréhension du cours de littérature, ainsi que la manière la plus appropriée d'implémenter les exercices et les types qui seraient les plus efficaces. Les hypothèses de recherche suggèrent que l'implémentation des exercices peut engager activement les étudiants, améliorer leur attitude envers la littérature et avoir un effet positif sur leur engagement actif. L'étude utilisera l'observation et l'expérimentation comme outils de recherche pour collecter des données. Les résultats de cette étude peuvent contribuer à améliorer les méthodes d'enseignement dans les cours de littérature et à renforcer l'engagement actif des étudiants.