Master theses
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-soukahras.dz/handle/123456789/54
Browse
Item Evaluating Artificial Intelligence for Education: Speed, Accuracy and Friendliness -ChatGPT vs. Claude AI- The Case of Third-Year LMD Students of English at the University of Souk-Ahras(2024) Amira SIDAbstract This study aims to evaluate and compare two leading AI chatbots, ChatGPT and Claude AI, as educational tools within the realm of English as a Foreign Language (EFL). The research seeks to identify the differences in speed, accuracy, and friendliness exhibited by these chatbots while assisting EFL learners. The objective is to introduce Claude AI as another complementary education tool and a competitor to ChatGPT. The research questions investigate the extent to which ChatGPT and Claude AI differ in terms of accuracy, friendliness, and speed while assisting EFL learners. The study hypothesizes that Claude AI outshines ChatGPT in terms of accuracy, friendliness, and speed. Quantitative and qualitative methods, including a semi-structured survey and a comparative experiment, are conducted among third-year English students at Mohamed Cherif Messaadia University. This study presents an opportunity to facilitate the complementary use of AI technology, like chatbots, in education without replacing the irreplaceable human element. Depending on the findings, we can formulate solid suggestions and recommendations for educators and learners about AI integration in EFL classes. ------------------- تهدف هذه الدراسة إلى تقييم ومقارنة اثنين من روبوتات الدردشة الرائدة المعتمدة على الذكاء الاصطناعي، وهما تشات جي بي تي وكلود إي آي، كأدوات تعليمية في مجال تعليم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. يسعى البحث إلى تحديد الاختلافات في السرعة والدقة والودية التي تظهرها هذه الروبوتات عند مساعدة متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. والهدف هو تقديم كلود إي آي كأداة تعليمية مكملة أخرى ومنافسة لتشات جي بي تي. تبحث أسئلة الدراسة على مدى اختلاف تشات جي بي تي وكلود إي آي من حيث الدقة والودية والسرعة عند مساعدة متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. تفترض الدراسة أن كلود إي آي يتفوق على تشات جي بي تي من حيث الدقة والودية والسرعة. تجرى أساليب كمية ونوعية، بما في ذلك استطلاع شبه منظم وتجربة مقارنة، مع طلاب اللغة الإنجليزية في السنة الثالثة بجامعة محمد الشريف مساعدية. تقدم هذه الدراسة فرصة لتسهيل الاستخدام المكمل لتكنولوجيا الذكاء الاصطناعي، مثل روبوتات الدردشة، في التعليم دون استبدال العنصر البشري الغير قابل للاستبدال. واعتمادًا على النتائج، يمكننا صياغة اقتراحات وتوصيات قوية للمعلمين والمتعلمين حول دمج الذكاء الاصطناعي في فصول اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية ---------------------- Résumé Cette étude vise à évaluer et comparer deux chatbots IA leaders, ChatGPT et Claude AI, en tant qu’outils pédagogiques dans le domaine de l’anglais langue étrangère (ALE). La recherche cherche à identifier les différences en termes de vitesse, de précision et de convivialité manifestées par ces chatbots lors de l’assistance aux apprenants ALE. L’objectif est de présenter Claude AI comme un autre outil pédagogique complémentaire et un concurrent de ChatGPT. Les questions de recherche examinent dans quelle mesure ChatGPT et Claude AI diffèrent en termes de précision, de convivialité et de vitesse lors de l’aide aux apprenants ALE. L’étude émet l’hypothèse que Claude AI surpasse ChatGPT en termes de précision, de convivialité et de vitesse. Des méthodes quantitatives et qualitatives, notamment une enquête semi-structurée et une expérience comparative, sont menées auprès d’étudiants d’anglais de troisième année à l’Université Mohamed Cherif Messaadia. Cette étude présente une opportunité de faciliter l’utilisation complémentaire de la technologie de l’IA, comme les chatbots, dans l’enseignement sans remplacer l’élément humain irremplaçable. Selon les résultats, nous pourrons formuler des suggestions et des recommandations solides pour les éducateurs et les apprenants concernant l’intégration de l’IA dans les classes d’ALE.